Як набрати підписників у Telegram-каналі з 0 до 1500 за місяць

Як розкрутити Телеграм Канал

Олег Цегельник, інтернет-маркетолог і автор каналу apps4.life написав колонку про те, як набрати аудиторію в Telegram або по простому – як розкрутити Телеграм канал. У матеріалі Цегельник описав як безкоштовні варіанти, так і ті, які вимагають грошових інвестицій. А також зібрав поради від власників каналів-тисячників.

Навіщо створювати канал

Що таке канал в Telegram? Метафорично, це трибуна, з якої людина говорить. Навколо збирається натовп, слухачі — це підписники. Чим цікавіша людина говорить, тим більше слухачів — більше підписників. Якщо людину на трибуні поміняли або контент погіршився — люди розходяться.

Доречно навести приклад з каналом «Колишня». Коли канал був цікавий — збирав тисячі людей. Як тільки змінився власник, змінився стиль подачі, форма, зміст — люди відписуються від каналу.

Чи всім потрібно створювати канал? Створювати канал в Telegram в гонитві за хайпом — не кращий варіант. Потрібна більш вагома причина. Наприклад, у вас є контент і бажання ділитися ним. Навіть для 10 підписників.

Чи потрібно бізнесу створювати власну площадку для мовлення в Telegram? Відповідь неоднозначна. Розглянемо на прикладах.

Візьмемо різні бізнеси: великий бренд, інтернет-магазин взуття та кав’ярню на розі. Про що вони будуть писати?

Великий бренд — новинки, акції, огляди товарів, підтримка користувачів, сервіс, історії товарів або бренду. Цікаво? Осудного прикладу я не знайшов. Хороший варіант — боти, для розвитку лояльності і популярності бренду. Але це інша історія.

Інтернет-магазин взуття — новинки — можливо, акції — так, поради по догляду за взуттям — так, поради по вибору взуття — так. Але це не те, що змусить мене підписатися і не відписуватися. А ось дійсно велика знижка на паруи-дві взуття щотижня — змусила б.

Приклад: «Жива Техніка» — канал інтернет-магазину техніки — знижки, новинки.

Кав’ярня на розі — маленькі історії, які видно з кута кав’ярні, стосунки, кохання, гнів, радість — емоції, це завжди чіпляє. Це цікаво. І це може привернути людей у кафе, підвищити його впізнаваність та популярність.

Наприклад: «Монологи книготорговки» — самобутній канал продавця книг.

Якщо ви закохані у свою справу, вмієте цікаво розповідати про неї і готові ділитися — вам безперечно варто завести Telegram-канал.

Як зібрати підписників у Телеграм

Я створив канал @apps4life 26 липня 2017, а 26 серпня у мене було 1480 підписників. Зараз рух сповільнився, у каналу 1700+ підписників. Я розповім як набирати підписників на своєму досвіді.

Які є способи набрати підписників для Telegram-каналу?

Платні:

  • реклама в інших каналах;
  • пряма реклама каналу в соцмережах;
  • потрапляння до збірки відомих сайтів;
  • купівля ботів;
  • покупка незацікавлених підписників.

Безкоштовні:

  • ВП;
  • коментарі в блогах;
  • збірки;
  • каталоги.

Я дуже умовно розділю способи на платні і безкоштовні. Пройдемося по кожному.

Розкрутка Телеграм за гроші

Реклама в інших каналах

Важливо розуміти, що якщо ваш контент, м’яко кажучи, не дуже, то підписники будуть, але зі скрипом. І будуть відписуватися. Контент, як і раніше, — король.

Якщо у вас є бюджету на розвиток каналу, прямий шлях — рекламуватися на інших каналах і писати класний контент.

Який бюджет виділити і як побудувати стратегію закупівель реклами?

Я б йшов від малого до більшого. Спочатку невеликий бюджет. Скажімо, 2000 руб на тиждень (основна валюта в Telegram — рублі) або 900 грн. Цього достатньо, щоб замовити першу рекламу в дрібних каналах, у добірках. Вартість буде варіюватися від 100 до 150 руб. (45 — 70 грн) за участь у добірці або 200 — 300 руб. (90 — 135 грн) за окремий пост.

Так, ви наберете 500 підписників за тиждень-два.

З мого досвіду і спілкування з власниками каналів, що не має сенсу відразу рекламуватися у великих каналах. Люди неохоче підписуються на дрібні канали. Єдине виключення — контент. Якщо він має вірусне зміст, то там і реклами не потрібно. Він поширюється як бактерія. Канал «Колишня» тому приклад.

Від 1000 і далі

Тепер можна збільшити бюджет і рекламуватися на каналах з підписниками від 1000 до 10 000. При цьому розцінки збільшуються і складають від 300 руб. до 2000 руб. (135 — 900 грн) за згадку про канал. Бюджет можете прикинути близько 10 000 руб. (4500 грн) в тиждень.

Якщо закуп буде вдалим, канал досягне позначки в 1000 підписників і можливо навіть дійде до 2000. А може і ні.

На що звертати увагу, коли вибираєте рекламну майданчик для розкрутки свого Телеграм каналу:

  • кількість переглядів публікацій. У постів тижневої давності вона повинна бути порівняна з кількістю підписників;
  • тематику каналу. Ваші підписники повинні цікавитися схожими тематиками. Умовно кажучи, безглуздо рекламувати канал з інтернет-маркетингу в каналі про рецепти або в «фактах дня».

Тепер можна брати будь-який бюджет і вкладатися в рекламу Telegram на великих каналах, з кількістю підписників понад 10 000. Тут суми варіюються від 1000 до 100 000 руб. (450 — 45 000 грн) за пост. Наводити приклади каналів не буду, вони у всіх на слуху.

Щоб розрахувати бюджет на канал, потрібно орієнтуватися на цифру 5 руб. (2,25 грн) /підписник. Це зараз середня вартість підписувача у розважальних каналах. У бізнесових вона може досягати 10 — 50 рублів (4,5 — 22,5 грн) за підписника.

Так, якщо вам потрібен канал з 10 000 підписників, потрібно вкласти в нього приблизно 50 000 рублів або 22 500 гривень, або $867. І час. І контент. Класний контент.

Коли вкладення окупиться? Я не знаю.

Але одна з останніх новин, канал «Сталінгулаг» (118 000 підписників на момент публікації) почав продавати рекламу. Цитую: «300 000 рублів (від цієї суми починається ціна рекламного посту на моєму каналі, оплата тільки біткоінами, писати в приват мого твітера або інстаграму)». Канал будується виключно на контенті. 300 000 руб. — це 135 000 грн.

Основний спосіб оплати Qiwi.

Останнім часом з’явилося багато шахраїв, які видають себе за власників каналів або менеджерів каналів. Потрібно бути уважними, ретельно перевіряти кому ви платите і за що.

Пряма реклама каналу в соцмережах

Реклама повинна бути дешевше 4,5 грн за підписника, це 0,17 у.е., що нереально.

Єдине, де я бачу застосування цього способу — збирати лояльну аудиторію на сайті і саме їй показувати рекламу вашого Telegram-каналу через націлювання. Ловити на гачок: не пропусти все найцікавіше або будь першим, хто дізнається про знижку.

А ще запрошення ваших друзів у соцмережах. Я так назбирав перших 30 підписників.

Потрапляння до збірки відомих сайтів

Це питання переговорів. У моєму випадку — я ним не займався. Може, даремно, в майбутньому займуся.

Добре заходять збірки на таких сайтах як Adme.ru або «Лайфхакер». Кожен їх пост читають тисячі, а з часом — мільйони людей. Це гарне вкладення грошей. За таким добірками постійно будуть приходити люди, повільно, але будуть.

Купівля ботів

Коли я заходив у Telegram, мене запевняли, що ботів немає. Це не так. Вони є. Є роботи, які накручують підписки та перегляди. Створюється враження, що в каналі є живі люди. Як зрозуміти, наскільки багато ботів на каналі?

Тут чисто інтуїтивно. Дивитися на кількість переглядів — на пості тижневої давності їх повинно бути приблизно стільки ж, скільки і підписників. Перегляди повинні додаватися рівномірно, дивимося на око.

Купівля незацікавлених підписників

Є такий тип робота, як передплата за гроші. Тобто ви купуєте тимчасову підписку якихось людей, які хочуть заробити. Потім, швидше за все, відпишуться. Вони точно не будуть активні, не будуть лояльні, але створять масовку. Коштують вони по 1-3 рубля за штуку.

Ось приклад такого бота:

@DelayMoneybot — бот для заробітків Telegram. Легкий і швидкий спосіб заробити гроші!

В якості початкового вкладення — нормально. Чому нормально? Чисто психологічно легше підписатися на канал у якого вже є 500 підписників, ніж у того, в якому 50. Ефект натовпу.

Якщо говорити про ефективність, то єдиний шлях залучення підписників у каналі Телеграм — реклама в інших каналах. Ніякий інший спосіб не працює так добре, за винятком вірусного контенту і часу.

Як безкоштовно розкрутити канал в Телеграм (Telegram)

Добровільно-примусове додавання родичів, друзів і знайомих в канал. Важливо знати, що додавати в канал можна тільки до 200 підписників.

ВП (взаємний піар)

У Telegram-середовищі існує таке поняття, як взаємний піар — ти рекламуєш мій канал, я твій. Начебто відмінний безкоштовний варіант, але я жодного разу так і не зробив цього. Мені важливо було створювати контент, а не ” муляти рекламою. Але бачив безліч каналів, які використовували такий спосіб набору підписників.

Коментарі в блогах

Існує дуже багато сайтів, де люди розповідають про найкращі, найцікавіші і унікальні Telegram-канали. Вам потрібно знайти такі сайти і залишати коментар з описом каналу.

Я не впевнений, що це працює добре, але це точно безкоштовно.

Чим у більшій кількості місць ви залишите згадку про канал, тим більша ймовірність, що його знайде ваш майбутній підписник.

Збірки

Домовлятися потрапляти в збірки. Як я вже говорив вище — це переговори. Домовитися можна про що завгодно. За послугу. За ВП. За роботи в майбутньому.

Цей спосіб був моїм основним джерелом набору підписників. Я є власником apps4.life, на якому я розміщую Telegram-збірки. Я запропонував власникам Telegram-каналів взаємний піар. Я публікую їх у себе на сайті в тематичній добірці, а вони мій канал піарять у себе в каналі. Це спрацювало. Так, я створив кілька збірок і навіть узяв одне інтерв’ю. А мій канал був проанонсований у десятці каналів в Telegram.

Каталоги

Додайте свій канал у всі каталоги. Додають зазвичай від 50 або 100 підписників. До цієї цифри просіть допомоги у друзів.

Не забувайте про тих каталоги, що є в самому Telegram. Це також може бути безкоштовно. Найвідоміший: tlgrm.ru/channels

Як дивитися статистику

Я рекомендую підключити статистику відразу. Так ви будете чітко розуміти ситуацію з каналом. Зможете побачити результати ваших дій онлайн.

Для перегляду статистики я використовую сайт tgstat.ru. Щоб підключити статистику, необхідно додати бота в адміни і прив’язати до облікового запису на цьому сайті. Ось приклад статистики мого каналу: tgstat/@apps4life.

До цієї цифри я користувався ботом @ControllerBot. Бот дозволяє дивитися статистику за останній тиждень/місяць, бачити щоденну динаміку каналу і графік.

Корисні посилання

Чат для власників каналів, завжди можна отримати відповіді щодо розвитку каналу: ЦЕХ: Чат для адмінів в Telegram

Чати для пошуку реклами: завжди можна знайти в описі каналу, зазначеного вище.

Чат-бот для підключення статистики, відкладеного постінга і додавання emoji в пост: @ControllerBot

Чат-бот для проведення голосувань: @vote

Сайт для підключення докладної статистики, це безкоштовно — tgstat.ru.

Коментарі та поради власників каналів

Щоб повністю закрити тему розкрутки каналу в Telegram, я задав питання власникам і авторів відомих каналів.

Як набрати першу 1000 підписників у Telegram? Ось що вони відповіли.

Артур Оруджалієв (автор Каналу без назви, 2000 підписників)

У Telegram практично відсутні вірусні механізми по розкрутці каналу. Практично — тому, що єдине виключення можливо коли на вас будуть підписані власники популярних каналів і будуть іноді репостити до себе в канал ваші записи. Але це досить рідкісна ситуація, тому розкрутка каналу зазвичай зводиться до наступних дій:

  • Запрошення в канал ваших друзів;
  • Спрямування в канал ваших існуючих підписників з інших соціальних медіа;
  • Просування каналу на сайтах, які відповідають тематиці вашого каналу. Наприклад, у вас канал про можливості в освіті — є групи і форуми на цю тему;
  • Обмін згадками з іншими каналами;
  • Купівля реклами в інших Telegram-каналах.

Ну і, звичайно, ніхто не відміняв такі стандартні методи, як згадка каналу скрізь, де тільки можна (якщо є така мета) — у підписах в пошті і соціальних мережах, у статтях (як робить автор цього матеріалу) і т. п.

Сергій Аликсюк (автор каналу школи інтернет-маркетингу i-marketing, 3500 підписників)

та Євгенія Дуброва-Аликсюк (автор каналу Webmagic, 2200 підписників)

  • Постаратися набрати 200 підписників через безкоштовні каталоги, так, такі є або коштують в районі 50 руб., це реально;
  • Публікувати такий контент, який захочеться репостнути (це мало приносить підписників, але дає впізнаваність каналу);
  • На самому першому етапі закинути в канал друзів зі списку контактів;
  • Робити пости в соціальних мережах з посиланням на свій канал;
  • На стадії набору підписників не робити відштовхуючий контент, все повинно бути в міру;
  • Підключитися до чату, а краще до кількох, де сидять адміни каналів, і спілкуватися, просити поради і показувати їм свій канал, таким чином можна знайти того, хто захоче просто прорекламувати канал і це може дати хороший результат;
  • Якщо платно, то використовувати соціальні мережі, пошук тематичних груп;
  • Не упускати можливості влізти в коментарі про Telegram до лідерів думок, дивно, але це працює. Або ж в коменти до статті про Telegram-канали і там залишити посилання;
  • Можна купити недорогу рекламу в суміжних каналах або каталогах, для цього є чати з реклами та ВП;
  • Ну і звичайно ВзаємоПіар;
  • Залучати аудиторію — опитування, лайки і т. д.

Що не треба робити.

  • Не переборщувати з постами, якщо ти не ЗМІ;
  • Я б радив не влазити в Меги, як би це не було б заманливо (прим. авт: Мега — це множина ВП. Збирається 20-50 каналів, збирають велику добірку зі своїх каналів. Кожен учасник повинен запостити цю «ковбасу» у себе в каналі);
  • НІКОЛИ НЕ вдаватися до накрутки, інакше це погано відіб’ється на охопленні, народ не дурний і помітить це особливо, коли канал перевалить за 2 000-3 000.

Євген Зінгер (співавтор каналу Digital Masons, 6300 підписників)

Перша тисяча «діджитал-масонів» прийшла в канал за прямою наводкою. З Альоною Дєньгою розповідали про нього в Facebook, постили посилання в профільні групи, виступали на конференціях і вшивали посилання в презентації, які висилали потім. До того ж, «Масони» потрапили в першу хвилю ажіотажу навколо Telegram-каналів, тому часто потрапляли в добірки в ЗМІ і блогерів.

Більше 1500 людей прийшло після новорічного конкурсу, в якому розігрували 5 книг з маркетингу за рекомендацію каналу у Facebook.

Ніколи не використовували платне просування. Є практика взаємних рекомендацій каналів або платної реклами, але там в основному російська аудиторія, яка нам не цікава через вибраної моделі монетизації.

Зараз в каналі 6300 осіб, які рекомендують його друзям і аудиторія стабільно зростає органічно.

Сергій Кокшаров (автор каналу Devaka Talk, 5100 підписників)

У Telegram складно набрати першу тисячу живих підписників, так як самої аудиторії не дуже багато, а також мало вірусних інструментів (наприклад, людям не видно, скільки репостів отримала запис). Тим не менш, є ряд стратегій, які можна використовувати для зростання свого каналу. Мої рекомендації:

Розішліть повідомлення про існування вашого каналу своїй аудиторії/підписникам з інших соціальних мереж чи email-розсилки, якщо такі є.

Обмінюйтеся гостьовими постами з іншими каналами, які схожі з вами за тематикою і обсягами. У Telegram це називається взаємодопомога (ВП).

Великі тематичні канали не захочуть робити ВП, тому, запропонуйте купити у них рекламу, багато хто не проти заробити в Telegram. Вартість одного підписника може варіюватися від 5 до 50 руб. Тут головне бути впевненим, що в каналі саме потрібна аудиторія, часто проблематично дізнатися географію підписників.

Коли пишете пост, який потенційно може бути вірусним, підписуйте джерело. Так більше людей дізнаються про ваш канал і при репостах буде більше підписок.

Задавайте усі записи в режимі mute, інакше втратите тисячу відразу, як її наберете.

Розмістіть привабливе оголошення про канал у вашій Facebook-групі (якщо такої немає, то треба домовитися з власником тематичної групи). І потім купіть рекламне підняття цього посту, щоб підвищити охоплення. Рекламу краще брати на тиждень-місяць, вартість підписника буде дешевше, ніж купувати рекламу в самому Telegram.

Для першої тисячі цього повинно вистачити.

Як набрати підписників у Telegram-каналі з 0 до 1500 за місяць
Оцінка - 5, голосів - 1

Найкращий спосіб подякувати - поділитись статтею в соцмережах

Напишіть в коментарях, що ви про все це думаєте

avatar