Як отримати клієнтів з соціальних мереж: яка реклама найкраще працює в соцмережах і для якого бізнесу підходить

Клієнти із соціальних мереж

Доброго дня! У цій статті ми поговоримо про пошук клієнтів в соціальних мережах. Пошук клієнтів для початківця бізнесмена – та ще складність. Без належного досвіду, важко визначити, який з каналів принесе більшість покупців, а на який взагалі не варто звертати уваги.

У цій статті ми якраз обговоримо один з таких каналів – соцмережі. Давайте розбиратися, яка аудиторія у соцмереж, кому вигідно працювати з ними, як це робиться і як там працює реклама.

Цільова аудиторія соціальних мереж

Перш ніж говорити, навіщо взагалі нам використовувати соціальні мережі і як найкраще з них отримати клієнтів, давайте розберемося з цільовою аудиторією (ЦА) соцмереж.

У кожної соціальної мережі є свій портрет ЦА.

Давайте коротко пройдемося по цьому портрету:

  • Вконтакте. Активний користувач 18 – 24 років. Робота і доходи середні. Багато хто навчається або тільки починають працювати.
  • Інстаграм. Та ж, що і у Вконтакте. Кістяк аудиторії – від 18 до 24 років із середніми доходами.
  • Фейсбук. Більш доросла соціальна мережа. Люди від 24 до 35 років, що приходять в соцмережу за діловими контактами і мало зацікавлені в покупці чого-небудь.
  • Однокласники. Кістяк аудиторії старше 35 років. Сама платоспроможна аудиторія, але вона не налаштована щось купувати.

Вконтакте – універсальна соціальна мережа для просування бізнесу. Є різна аудиторія, різні формати подачі матеріалу, можна розповісти про свою справу, показати його, безпосередньо спілкуватися з клієнтами, надавати інформацію про продукт, навіть повністю налаштувати інтернет-магазин всередині соцмережі.

Інстаграм – це про все, що можна показати. Акцент в соцмережі зроблений саме на враженні від фотографій і тільки потім на тексті, яким вона супроводжується. За рідкісним виключенням.

Фейсбук і Однокласники для російського бізнесу використовувати невигідно. Чи не та цільова аудиторія і незручний функціонал. У випадку з ФБ – незручний для російського користувача, а у випадку з ОК – незручний саме для ведення бізнесу.

Чому вигідно використовувати соцмережі для пошуку клієнтів

Соцмережі – перш за все вихід на масову аудиторію. При грамотному просуванні і використанні каналів залучення клієнтів , ви можете отримати величезний потік активності в вашому співтоваристві і на сторінці. Це дасть вам нових покупців, підвищить впізнаваність бренду, в деяких випадках збільшить експертність в очах інших людей.

Соціальні мережі – відмінний спосіб сегментувати свою цільову аудиторію за різними ознаками (за віком, статтю, соціальним станом, інтересам, рівню доходів). Можна знайти безліч болів і спільних позицій вашої аудиторії і послуги, яку ви збираєтеся продавати.

За допомогою правильного просування можна зібрати аудиторію, яка повністю задовольняє вашим уявленням про портрет потенційного клієнта.

І останній плюс.  У соцмережах простіше взаємодіяти з клієнтами. Припустимо, людина зацікавилася вашою продукцією, а конкретної інформації в мережі не знайшов. Є відгуки, але їх мало, і скласти повноцінну картину та й відповісти на питання нікому. Якщо ви є в соцмережах, він може спокійно зайти, поставити запитання, обговорити всі і в підсумку купити продукт.

Для якого бізнесу потрібно шукати клієнтів в соцмережах

Соцмережі – це про бізнес для широкої аудиторії. У тому ж Вконтакте активних користувачів більш 56 мільйонів. Це трохи більше 1/3 всіх людей, які живуть в нашій країні. Значить, найлогічніше було б просувати свій бізнес в соцмережах, якщо ви зацікавлені у виході на широку аудиторію. Якщо у вас B2B з двома клієнтами на місяць або ви продаєте товари VIP-класу, вам не підійдуть соцмережі, так як ваші клієнти приходять через інші канали.

Якщо у вас буде товар, який купують два з половиною людини на селі, соціальні мережі не дадуть належного ефекту. Потрібні масштаби: вихід хоча б на 500 – 1 000 зацікавлених користувачів.

Тобто все впирається в кількість клієнтів. Якщо ваша ЦА досить широка, щоб витрачати на її залучення час і сили, можна займатися просуванням в соціальних мережах і пошуком реальних клієнтів. Знову ж таки, за рахунок правильної політики і реклами ви зможете охопити всі категорії людей і спробувати закрити їх потреби.

Як отримати клієнтів в соціальних мережах: покрокова інструкція

Тепер давайте поговоримо про те, що потрібно зробити, щоб залучити клієнтів з соцмереж. Для прикладу візьмемо Вконтакте. Є всього 5 кроків, до них я вкажу орієнтовні терміни. Можна працювати довше, можна швидше.

Крок 1. Визначаємо свою ЦА. 

Це найважливіше. Без цього кроку не обходиться жоден бізнес. Визначаємо, для кого ми працюємо. Найкраще намалювати повноцінний портрет споживача. Не можна обійтися банальним: чоловік 25 – 50 років, власник бізнесу. Потрібно опрацьовувати набагато глибше.

Наприклад: чоловік, 25 -30 років, недавно закінчив університет, попрацював кілька років в офісі, хоче розпочати власну справу , немає великої кількості грошей і розуміння, як все працює. Хоче заробити, не прогоріти, продати бізнес і полетіти на Мальдіви.

Чим краще пропрацюєте потре, тим простіше буде вам тиснути на хворі місця вашої ЦА і пропонувати вирішення їхніх проблем. Якщо у вас перший бізнес і ви поки не особливо в цьому розбираєтеся, подивіться на конкурентів.

На складання портрета цільової аудиторії може піти багато часу. Орієнтир – 1-2 тижні. 

Крок 2. Визначаємося з форматом. 

Тепер потрібно визначитися з форматом виходячи з того, хто ваша ЦА і що у вас за бізнес. Якщо ви надаєте послуги самостійно, то розповідати про те, який ви експерт можна на особистій сторінці. Якщо у вас повноцінний бізнес, на вас працюють співробітники і зареєстрована фірма – працюємо з групою. Плюс знаходимо оптимальне співвідношення корисних і смішних матеріалів для вашої групи або сторінки.

Термін – 2-3 дня. Більше не потрібно.

Крок 3. Створюємо групу і начерки матеріалів. 

Ми визначилися з аудиторією, зрозуміли в якому форматі будемо працювати, а значить, починаємо підготовку до  залучення клієнтів . Створюємо і оформляємо групу. Краще замовити оформлення у професійного дизайнера, який займається соцмережами. Коштує це не так дорого, в межах 5 тисяч рублів, але результат буде радувати око.

Після того, як створили і оформили групу, складаємо контент-план. Грубо кажучи, це графік постів. Щось на кшталт «У понеділок я розповідаю про …, ввечері буду постити смішну картинку».

На створення контент-плану може піти до 2 тижнів. Це нормально, особливо якщо ви новачок. Якщо є гроші, краще замовити план у фахівця або взагалі найняти SMMщіка.

Крок 4. Запускаємо рекламну кампанію.

Після того як ви створили групу, потрібно вийти на вашу цільову аудиторію. Легше і швидше зробити це за допомогою реклами. Купуємо рекламу в залежності від аудиторії. Якщо ви працюєте в офлайні, а групу використовуєте тільки як додатковий канал залучення, можна постукати в міські паблік, налаштувати таргетовану рекламу . Якщо можете працювати в інтернеті , то тільки таргет, тільки хардкор.

Якщо не впевнені в тому, що можете правильно створити рекламну кампанію, варто знову ж подивитися на конкурентів. Тільки треба розуміти, що вони теж можуть помилятися, і якісь рішення у них виявляються неправильними, тобто неприбутковими.

Час рекламної кампанії залежить від вашого бюджету. На початковому етапі важливо зібрати кістяк користувачів. Потім вже можна крутити рекламу рідше. Орієнтовний термін – 1-2 тижні.

Крок 5. Взаємодіємо з аудиторією.

Після реклами до вас приходять перші потенційні клієнти з соціальних мереж. Можна починати їх прогрівати. Розповідаємо про себе, про бізнес, відповідаємо на питання. У графіку постів чітко слідуємо контент-плану, який розробили раніше, а то й виникає форс-мажорів на кшталт нових акцій або змін графіка роботи.

Працюємо по цьому пункту до моменту, поки не припинимо займатися бізнесом.

Це вся схема роботи по залученню клієнтів в соцмережах. У кожного напряму, ніші і окремого бізнесу будуть свої заморочки з контент-планом, регулярністю постів, групами і т. Д. Я навів тільки загальну схему роботи. 

Плюси і мінуси залучення клієнтів в соцмережах

Тепер давайте розглянемо позитивні і негативні сторони роботи з соцмережі.

Почнемо з плюсів:

  • Вихід на масову аудиторію.
  • Простота.
  • Масштабованість.
  • Відносна дешевизна.
  • Можливість аналізувати всі дії.

Тепер мінуси:

  • Робота з клієнтами в соцмережах вимагає мінімальних знань SMM.
  • Не можна спрогнозувати результати реклами до запуску кампанії.

Соцмережі – гнучкий і недорогий інструмент по залученню клієнтів з інтернету. Ви можете залучити клієнтів навіть без вкладень.

Яка реклама працює

У соціальних мережах можна запустити рекламу трьох видів:

  • Рекламу у конкретного користувача.
  • Рекламу в співтоваристві.
  • Таргетовану рекламу.

Реклама у користувачів зазвичай найдорожча. Купують її у відомих людей. Все приблизно так:

Відома людина пише рекламний пост з посиланням на товар або компанію. Всі фанати і читачі цієї знаменитості заходять, дивляться, купують.

Дуже дорогий і ненадійний спосіб. Реклама може вистрілити, якщо ви правильно вибрали знаменитість, а може і не принести жодного клієнта.

Для новачків – не кращий спосіб витратити гроші.

Реклама в спільнотах. Схема та ж, що і в попередньому варіанті, тільки обходиться дешевше. Якщо у умовного Шнурова в Інстаграме з аудиторією в 3,6 мільйона передплатників один пост коштує 1,5 мільйона рублів, то в тому ж паблік MDK Вконтакте на 7 мільйонів чоловік реклама обійдеться в 100 тисяч рублів. Але ми розуміємо, що в паблік реклама менш ефективна.

Для малого та середнього бізнесу може стати непоганим варіантом, якщо ви вгадаєте з спільнотами.

Таргетована реклама – самий гнучкий інструмент. Ви вибираєте категорії користувачів, налаштовуєте по потрібним ознаками і показуєте їм рекламні оголошення. Це може бути запис в стрічці або блок реклами збоку (Вконтакте). Головний плюс – масштабованість. Ви можете крутити оголошення на ту суму, яка у вас є. Стільки часу, скільки захочете. І в будь-який момент щось виправити або взагалі закрити рекламну кампанію.

Відмінний варіант для новачків. З нього раджу починати.

Для якого бізнесу потрібно крутити рекламу

Зараз реклама в соціальних мережах стане в нагоді двом видам бізнесу:

  • Невеликий компанії, яка отримує клієнтів безпосередньо з соцмереж.
  • Для великих фірм, які підвищують свою впізнаваність і розповідають про нові продукти.

Будемо говорити про першої категорії. Її теж розіб’ємо на кілька дрібніших напрямків: товарний бізнес, інфобіз і невеликі компанії.

Товарний бізнес  – це стандартна продаж чого-небудь. Ви можете бути як виробником, так і просто продавцем, який закуповує його оптом і перепродує в роздріб. Виділяєте свою основну аудиторію, робите продає оголошення про товар, підкріплюєте його фотографіями і відео, а потім запускаєте повноцінну рекламну кампанію. Тут все просто – потрібно продати щось конкретне цільової аудиторії.

У  Інфобізнес  все дещо складніше. Тут ви продаєте нереальний товар, який можна помацати і помацати. Тут акцент на корисних знаннях і уміннях. У ролі товару можуть бути курси, книги, вебінари, лекції, особисте керівництво.

У інфобізе мета рекламної кампанії – показати експертність. Чи не продати конкретний товар, а заявити про те, що ця людина знає свою справу, може навчити, і після навчання ви отримаєте певні навички і бонуси.

І третій варіант –  невеликі компанії . Вони можуть бути різними, від будівельної фірми до невеликого кафе. Тут важлива не реклама, а просування: отримання зацікавлених клієнтів з мінімумом реклами – набір передплатників в групу, підвищення активності і т. Д.

Тут реклама виступає в ролі стимулу зробити цільове дію – підписатися, проявити активність в групі, отримати пробний товар, дізнатися про акції і т. Д. Ви НЕ рекламуєте свою компанію, а інформуєте потенційних клієнтів про те, що ви є. Це дає більший результат.

Якщо резюмувати все в один абзац: ми крутимо рекламу для малого бізнесу і великих компаній. Тим, хто продає певні товари через інтернет, потрібно змусити купити свій продукт. Тим, хто займається ИнфоБизнес, потрібно показати свою експертність в певній ніші і прогріти аудиторію. А тим, хто володіє невеликим бізнесом, слід заявляти про себе і просуватися, в тому числі і за рахунок реклами в соціальних мережах. При цьому всі, звичайно, ж залежить від ніші.

Висновок

Соцмережі – хороший джерело клієнтів. При грамотній роботі ви зможете вийти на масову аудиторію, яка перетвориться в ваших постійних покупців. Але не кожному бізнесу підходить такий варіант розширення і отримання клієнтів. Тому, перш ніж займатися просуванням самостійно або замовляти його у фахівців, подивіться, можливо, вам це не підходить і є інші варіанти взаємодії з вашою аудиторією.

Як отримати клієнтів з соціальних мереж: яка реклама найкраще працює в соцмережах і для якого бізнесу підходить
Оцініть сторінку

Найкращий спосіб подякувати - поділитись статтею в соцмережах

Напишіть в коментарях, що ви про все це думаєте

avatar